Rukia Członek 13 dywizji
Liczba postów : 1356 Age : 30 Skąd : Walsiawka |3 Wygląd : Czarne krótkie włosy, błękitne choć bardziej fiołkowe oczy, ogólnie postury dość szupłej i niskiej |3 Przyjaciele : Ichigo, Renji, Inoue, Ishida..itd Podoba mi się: : Motylek! XDDDD; Ichi x3 Partner/ka : Nu |3 Motylek! XDD Taki Piekielny |3 Registration date : 22/04/2008
Karta Shinigami Życie : (100/100) Funkcja: Administrator/ Małe, smarkate coś XD Dywizjon: 13
| Temat: Umiejętności Shinigami Sob Kwi 26, 2008 8:26 pm | |
| Shinigami posiadając cztery podstawowe lub główne jak kto woli, techniki walki z pustymi. Każda z nich jest pod jakimś względem dobra i nie każdy we wszystkich jest dobry.
Zanjutsu - Jest to walka bronią im jej poziom jest wyższy tym większe obrażenia możemy zadawać pustym. Hakuda - Walka wręcz. W przypadku gdy Shinigami zostaję pozbawiony broni ta umiejętności bardzo się przydaję, nawet jeśli przeciwnik jest uzbrojony, przynajmniej można się bronić. Hohou - Technika poruszania się, przydaję się osobą, które lubią atakować swoje ofiary z zaskoczenia. Im jej poziom jest wyższy tym szybciej możemy się poruszać i bardziej zmylić przeciwnika. Kidou - Demoniczna magia jest często używaną umiejętności przez Shinigami. Im wyższy poziom tym siła używanych zaklęć się zwiększa.
Warto również wspomnieć, że istnieje technika łącząca techniki walki z magią. Jej nazwa to Shunkou {Krzyk Błyskawic}
Jak na razie jeszcze nie określono po ile pkt. zostanie przydzielone do każdej z podstawowych umiejętności.
Kidou
Chyba wszyscy znamy Bleach „od strony miecza” – nie wyobrażam sobie teraz osoby, która nie potrafiłaby wymienić parę imion zanpaku-tou, ich właścicieli, shikai, bankai… Ale przecież ta seria to nie tylko walka na miecze. Znajdujemy też tutaj magię – kidou, mylnie tłumaczone jako „demonic arts” (ang. demoniczne sztuki).
Chwila japońszczyzny: ki - 鬼 (jap. demon, duch) dou - 道 (jap. droga, ścieżka) Poprawnym tłumaczeniem powinno być: „demon way” (ang. droga demona – możliwe, iż jest to w jakiś sposób powiązane z buddyzmem).
Najpierw w swoim umyśle rysuję koło. Wypełniam je głębokim, czarnym kolorem. Potem… Wyobrażam sobie siebie poruszającego się w kierunku jego środka. To jest… Podstawa wszystkich kidou. (Shiba Ganju, Bleach manga, chapter 81)
Na czym polega cała zabawa z kidou? Otóż zasada jest dosyć prosta: „zbierasz” energię duchową i używasz jej w określonym celu. Aby zadziałało, w wielu przypadkach musisz także aktywować zaklęcie – w tym celu trzeba użyć, tak jak chociażby w buddyzmie ezoterycznym lub magiji Crowley’a, specjalnej inkantacji, odpowiedniej do zaklęcia.
Większość zaklęć można podzielić na dwie podstawowe kategorie: zaklęcia wiążące (縛道 – bakudou) i destruktywne (破道 – hadou). Poza tym wyróżniamy zaklęcia lecznicze, które, w przeciwieństwie do dwóch poprzednich rodzajów, nie mają nazwy ani inkantacji.
Poradnik: jak rzucać zaklęcia kidou?
1. Recytujesz inkantację (zazwyczaj długą i poplątaną)… 2. …podajesz typ zaklęcia (bakudou lub hadou)… 3. …jego numer… 4. …i nazwę. 5. Cieszysz się z udanego efektu, względnie: please, try again later…
Ważną rzeczą jest numer zaklęcia – można po nim poznać, jak trudny do rzucenia (i zarazem potężny) jest dany czar.
Skala: #1 prosty #50 średnio trudny #99 niesamowicie trudny
Dzięki żmudnemu i długiemu treningowi istnieje szansa ominięcia pierwszego kroku rzucania zaklęć (tzn. pominięcie inkantacji), jednakże obniża to skuteczność czaru i jest nieziemsko trudne do wykonania w przypadku zaklęć wysokiego poziomu. Moc zaklęcia jest także zależna od poziomu rzucającego – nawet łatwe czary mogą okazać się wręcz destrukcyjne, jeśli zostaną użyte przez wystarczająco silną osobę | |
|